Door je bestelling geeft je te kennen dat je met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat.
Alle op de website en op de bestelformulieren genoemde prijzen zijn in euro's, exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld of per e-mail overeengekomen. De prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en typefouten en gelden voor het lopende jaar. Voor verzending zijn meerdere keuzemogelijkheden waardoor de totaalprijs pas bij het afrekenen zichtbaar wordt. Eventuele aanbiedingen gelden niet voor al geplaatste bestellingen.
Bestellingen vanuit Nederland en België worden in behandeling genomen. Andere landen nemen we in principe niet in behandeling. Uitzondering maken wij voor mensen die Nederlands spreken en in het buitenland wonen. Ook hierbij is de levering op eigen risico, zijn kosten van verzending altijd voor rekening van de koper, ook bij vermaken uit coulance, en adviseren wij minimaal aangetekend te verzenden.
De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
Wanneer je specifieke vragen hebt over bijvoorbeeld maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij je vooraf contact met ons op te nemen.
Wij zijn voor de hoesjes afhankelijk van een exemplaar stomazakje om een mal te kunnen maken. Helaas heeft België een ander nummersysteem dan Nederland en kunnen wij dus geen proefexemplaar opvragen bij de fabrikant. Voor het vervaardigen van hoesjes voor klanten uit België vragen wij een exemplaar te sturen die wij kunnen natekenen zodat wij een op-maat-mal kunnen maken. Onze gegevens ontvang je na bestelling per mail.
De kleuren van de artikelen proberen wij zo nauwkeurig mogelijk op de foto's te presenteren. Het kan echter voorkomen dat ze iets afwijken door bijvoorbeeld de kleurinstellingen en mogelijkheden van uw beeldscherm, de lichtinval etc.
De bijhorende foto's bij een product zijn decoratief bedoeld en kan elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Al onze producten zijn maatwerk en elk exemplaar is uniek en daarom niet te ruilen.
Bij een bestelling via ons bestelformulier ontvang je een bevestigingsmail. Zodra je bestelling aan de beurt komt wordt er een factuur per e-mail gestuurd, waarna je tot betaling over kunt gaan.
Bestellingen waarvan de betaling binnen 10 dagen niet binnen zijn, krijgen een mail waarin wordt bevestigd dat de betalingstermijn is verstreken en zal naar het opgegeven mailadres op het bestelformulier een mail worden verzonden dat de opdracht wordt geannuleerd.
De bestelling wordt pas voorbereid en naar het atelier gebracht nadat de betaling binnen is. Er wordt eenmaal per week, op een woensdag, de nieuwe bestellingen naar het atelier gebracht.
Een maatwerk bestelling kan niet meer worden geannuleerd of aangepast indien er al is betaald.
Ons streven is om, na betaling binnen 3 weken jouw bestelling bij je afgeleverd te hebben.
De levertijd is geheel vrijblijvend en een streeftermijn, we behouden ons het recht dat een bestelling door overmacht* langer kan duren. Lukt het niet om jouw bestelling binnen 30 dagen te kunnen leveren, zullen wij zo spoedig mogelijk bericht geven van het oponthoud en de verwachte levertijd. Indien het betreffende product niet (meer) leverbaar is zullen we je hiervan ook zo snel mogelijk op de hoogte stellen.
* Onder overmacht wordt in het algemeen verstaan: alle onvoorziene omstandigheden ten gevolge waarvan nakoming redelijkerwijs niet van ons gevergd kan worden. Overmacht is ook aanwezig indien een toeleverancier ons niet of niet tijdig de benodigde materialen levert en indien het atelier, die ons product fabriceert, om welke reden dan ook vertraging oploopt waardoor wij ons product niet binnen de gestelde termijn kunnen leveren.
De bestellingen worden bij het atelier opgehaald, verzendklaar gemaakt en bij voorkeur binnen 24 uur naar het DHL punt gebracht voor verzending.
Wij hebben geen invloed op de dag dat DHL het bij je bezorgd. je krijgt een e-mail van DHL met een track en trace code en kunt dit zo zelf in de gaten houden. Indien je niet thuis was kun je een nieuwe bezorgafspraak met hen plannen of het pakket bij een DHL punt ophalen.
Indien DHL het een aantal keren bij je heeft aangeboden en je het pakket ook niet hebt opgehaald vanaf het DHL punt, wordt het retour naar ons gestuurd. Bij retour ontvangen pakketten die nogmaals moeten worden verzonden zijn de verzendkosten voor de klant.
De verzending gebeurt voor risico van de koper. Design your stoma draagt zorg voor een veilige en discrete verpakking maar is niet aansprakelijk voor vertraging, schade, vermist raken of diefstal tijdens de verzending door DHL.
We vergoeden geen zoekgeraakte bestellingen. Wij zullen alles wat binnen ons bereik ligt om te achterhalen waar de order zich kan bevinden en beklag hierover doen bij DHL. Zelf dien je hier ook achteraan te gaan.
Bij brievenbuspost is de inhoud niet verzekerd tegen schade en diefstal. Het risico van schade of verlies tijdens verzending kan worden verminderd door de optie aangetekend pakketverzending te kiezen (vergoedt tot € 500,00). Dit raden we zeker aan bij grotere bestellingen!
Indien de geleverde bestelling niet naar wens is zal er in overleg naar een passende oplossing worden gezocht. Het is maatwerk, dus er kan niet worden geruild.
Indien het geleverde product qua maat niet blijkt te kloppen doordat dit verkeerd aan ons is doorgegeven, kunnen er door ons eventueel aanpassingen aan het bestelde product worden gedaan. De kosten zijn daarbij voor de koper.
De artikelen kunnen alleen in overleg worden geretourneerd.
Klachten dienen binnen 48 uur na levering schriftelijk (e-mail) aan ons kenbaar te worden gemaakt, met een duidelijke omschrijving en met foto(’s), van de klacht. Na het verstrijken van deze termijn wordt er aangenomen dat de goederen in goede staat zijn ontvangen en maken wij de administratie daarvan af.
Indien binnen 3 maanden na levering defecten aan het product ontstaan (defecten ontstaan door verkeerd gebruik, zelf aanpassingen hebben gedaan aan het product of het niet juist hanteren van de wasvoorschriften vallen niet onder de garantie), dien je ons hier zo spoedig mogelijk van in kennis te stellen zodat we in overleg kunnen kijken naar een oplossing.
Wij doen ons uiterste best, ondanks dat wij puur uit vrijwilligers bestaan, een goed product te leveren, doch zijn niet aansprakelijk voor enigerlei schade in welke vorm dan ook, die het gevolg zou kunnen zijn van gebruik of de ongeschiktheid van het door ons geleverde product. Indien je twijfelt of onze producten voor je geschikt zijn kunt u dit het beste met je stomaverpleegkundige overleggen.
Design your stoma is gerechtigd een bestelling (per e-mail) te weigeren, ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot de bestelling of elke andere bestelling of overeenkomst waarbij de klant betrokken is.
Design your stoma behoudt zich het recht voor om de leveringsvoorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen of aan te vullen.
Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Stichting Stomaatje. Partijen zullen zich eerst tot het uiterste inspannen om tot een oplossing te komen, alvorens naar de rechter te gaan.