Mijn winkelmandje

 x 

Totaal € 0,00
Winkelwagen is leeg

Niet-maatwerk afdeling is open!

Let op! Maatwerk is dicht. Lidy blijft met het niet-maatwerk gewoon doorgaan.

Niet-maatwerk binnen een paar dagen in huis!
Gratis verzending vanaf 100,- euro!

Bestellen algemeen

 Ga links bovenin in het menu naar de Webshop. Kies hierna het onderwerp of product wat je wilt bestellen. Lees eerst goed de uitleg en extra opties die bij een product mogelijk zijn.

 Kies het product, vul de hoeveelheid, de maten en eventuele extra opties in en klik op Bestellen. Hierna kun je verder winkelen en nog iets aan je bestelling toevoegen, of je winkelmand tonen. 

 Geef het op het bestelformulier aan indien je de producten voor een bepaalde datum in huis wilt hebben, bijvoorbeeld door een vakantie. Dan kunnen wij hier rekening mee houden of doorgeven dat deze termijn te kortdag is, zo ontstaan er geen teleurstellingen.

 Je kunt nu als gast afrekenen, of je registreren. Vul je gegevens in, kies de verzendwijze en je kunt de bestelling bevestigen.

 Je ontvangt van ons een factuur en kunt via de gewenste optie betalen.

Levertijd maatwerk

 De bestelling wordt pas voorbereid en naar het atelier gebracht nadat de betaling binnen is. Eenmaal per week worden de nieuwe bestellingen naar het atelier gebracht en de vorige zending opgehaald. Uitzonderingen als spoed worden tussendoor gebracht indien nodig.

 Een maatwerk bestelling kan niet meer worden geannuleerd of aangepast indien er al is betaald.

 Ons atelier kan een maximaal aantal bestellingen per week aan, indien we hier overheen gaan kom je in de wachtrij.

  Ons streven is om na betaling binnen 3 weken de bestelling bij je afgeleverd te hebben.

  De levertijd is geheel vrijblijvend en een streeftermijn, we behouden ons het recht dat een bestelling door overmacht* langer kan duren. Lukt het niet om je bestelling binnen 3 weken (na betaling!) te kunnen leveren, zullen wij zo spoedig mogelijk bericht geven van het oponthoud en de verwachte levertijd. Indien het betreffende product niet (meer) leverbaar is zullen we je hiervan ook zo snel mogelijk op de hoogte stellen.

 * Onder overmacht wordt in het algemeen verstaan: alle onvoorziene omstandigheden ten gevolge waarvan nakoming redelijkerwijs niet van ons gevergd kan worden. Overmacht is ook aanwezig indien een toeleverancier ons niet of niet tijdig de benodigde materialen levert en indien het atelier, die ons product fabriceert, om welke reden dan ook vertraging oploopt waardoor wij ons product niet binnen de gestelde termijn kunnen leveren.

  De bestellingen worden bij het atelier opgehaald, verzendklaar gemaakt en bij voorkeur binnen 24 uur naar het DHL punt gebracht voor verzending. Wij hebben geen invloed op welke dag het pakket/ brievenbuspakket bij je wordt aangeboden.

Levertijd niet-maatwerk

 Na betaling worden producten die op voorraad zijn binnen 5 dagen naar het door jou opgegeven adres verzonden.

 Er is ook de optie om een product te bestellen die niet op voorraad is. Er staat dan bij "niet op voorraad" en "Op bestelling" met een verwachte levertijd of vraag naar de levertijd.

 Er zijn ook producten waarbij je kan kiezen om het rechtstreeks via de leverancier te ontvangen. Hierbij ontvang je het sneller thuis. Dit kan niet bij combinatie bestellingen. Aan het einde van het bestelprocess staat bij de verzendopties de optie "rechtstreeks vanaf leverancier" er dan bij.

 Dit geldt alleen indien er uitsluitend standaard producten zijn besteld, indien er ook maatwerkproducten zijn besteld zal de levertijd van deze producten het uitgangspunt zijn.

 Je kunt er ook voor kiezen het niet-maatwerk meteen te laten verzenden, dan betaal je wel tweemaal de verzendkosten. Bestel dan het maatwerk en niet maatwerk apart van elkaar.

Verzending

 De verzend- en verpakkingskosten van een maatwerk bestelling binnen Nederland die past door de brievenbus zijn € 4,75 via DHL.

 De verzend- en verpakkingskosten bij niet-maatwerk zijn iets goedkoper vanwege de verpakking (uitzondering is de knuffel die vacuum wordt verzonden). Je kan bij niet maatwerk kiezen tussen DPD (4,25), DHL (4,30) en PostNL (4,50). 

 Koop je alleen een boek of koeltasje dan zijn de verzendkosten gratis.

 Bij grotere bestellingen van meerdere producten en producten die niet door de brievenbus passen zoals de beschermcap en Basko zwemband zijn opties om te kiezen voor DPD Pickup parcelshop, DHL Servicepoint, DPD, DHL, PostNL en aangetekend verzenden via PostNL naar je huisadres.

 Gratis verzending bij niet-maatwerk is mogelijk vanaf 100 euro naar een DPD Pickup parcelshop of DHL Servicepoint. Vanaf 125 euro via DPD en DHL naar je huisadres. Bij PostNL is het gratis vanaf 130 euro. Dit geldt niet voor maatwerkproducten.

 Bij gewone brievenbuspost is de inhoud niet verzekerd tegen schade en diefstal. Design your stoma draagt zorg voor een veilige en discrete verpakking maar is NIET aansprakelijk voor vertraging, schade, vermist raken of diefstal tijdens de verzending. Het risico van schade of verlies tijdens verzending ligt bij de koper en kan worden verminderd door de optie DHL pakket Servicepoint (maatwerk) (€ 7,30) of aangetekend pakketverzending te kiezen via PostNL voor € 9,50 naar je huisadres (vergoedt tot € 500,00). Dit raden we zeker aan bij grotere bestellingen!

 Rechtstreeks vanaf leverancier is bij Corsinel producten € 7,50 NL (Gratis verzending vanaf 100 euro) en word verzonden via Transmission.

 Standaard verzenden we de bestellingen naar het buitenland met DHL pakketpost voor € 10,40. Deze prijs geldt voor België, bij andere landen kunnen de verzendkosten iets afwijken.  

 Houd er rekening mee dat bij feestdagen en andere bijzondere dagen de verzending van de producten vertraagd kan zijn door de andere bezorgdagen van DHL en PostNL.

 Wij hebben geen invloed op de dag dat DPD, DHL of PostNL het bij je bezorgd. Je krijgt een e-mail met een track en trace code en kunt dit zo zelf in de gaten houden. Indien je niet thuis bent/was kun je een nieuwe bezorgafspraak met hen plannen of het pakket bij een servicepunt ophalen.

 Indien DHL het een aantal keren bij je heeft aangeboden (PostNL biedt het 1x aan voordat het naar een servicepunt gaat) en je het pakket ook niet hebt opgehaald vanaf het servicepunt, wordt het retour naar ons gestuurd. Bij retour ontvangen pakketten die nogmaals moeten worden verzonden zijn de verzendkosten voor de klant.

Maatwerk

 Een maatwerk bestelling kan niet meer worden geannuleerd of aangepast indien er al is betaald.

  Indien de geleverde bestelling niet naar wens is zal er in overleg naar een passende oplossing worden gezocht. Het is maatwerk, dus er geldt geen 14 dagen bedenktermijn en er kan niet worden geruild of geretourneerd.

  Indien het geleverde product qua maat of extra opties niet blijkt te kloppen doordat dit verkeerd aan ons is doorgegeven, kunnen er door ons (indien mogelijk) aanpassingen aan het bestelde product worden gedaan. De verzend- en aanpaskosten zijn daarbij voor de koper.

 Indien je het product retour naar ons wilt zenden, komen de kosten van de retour zending voor je eigen rekening. Wij nemen deze kosten voor onze rekening indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier te wijten is aan ons.

  Klachten dienen binnen 48 uur na levering schriftelijk (e-mail) aan ons kenbaar te worden gemaakt, met een duidelijke omschrijving, liefst met foto’s, van de klacht. Na het verstrijken van deze termijn wordt er aangenomen dat de goederen in goede staat zijn ontvangen en maken wij de administratie daarvan af.

  Indien binnen 3 maanden na levering defecten aan het product ontstaan (defecten ontstaan door verkeerd gebruik, zelf aanpassingen hebben gedaan aan het product of het niet juist hanteren van de wasvoorschriften vallen niet onder de garantie), dien je ons hier zo spoedig mogelijk van in kennis te stellen zodat we in overleg kunnen kijken naar een oplossing.

 Indien geleverd wordt aan het buitenland zijn kosten van verzending altijd voor rekening van de koper, ook bij vermaken uit coulance.

 

Niet maatwerk

 Mocht het product niet naar wens zijn, dan kun je dit binnen 14 dagen (alleen in overleg en ALLEEN als de verzegeling niet is verbroken) in de originele verpakking (helemaal compleet!) terugsturen en ontvang je na ontvangst en onze beoordeling binnen 14 dagen je geld retour op jouw rekening.

 Indien je het product retour naar ons wilt zenden, komen de kosten van de retour zending voor je eigen rekening. Wij nemen deze kosten voor onze rekening indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier te wijten is aan ons.

 Voor lichaamsgedragen producten zoals de stomahoesjes en -banden geldt i.v.m. de hygiëne uiteraard dat dit in een niet geopende verpakking en met een niet verbroken verzegeling behoort te zijn. 

 Veel van onze producten zijn hygiëneproducten, te herkennen aan de sealsticker. Hierdoor kun je ze normaal gesproken niet passen en daarna omruilen omdat de zegel niet verbroken mag zijn. Met de ruilgarantie optie kan dat wel. Mits compleet, schoon, gepast over eigen ondergoed en in originele verpakking! je kunt, indien mogelijk, voor ruilgarantie kiezen zodra je het product gaat bestellen. Bij boxers en slips is een ruilgarantie niet mogelijk. 

 De kosten en risico van schade of zoekraken van de retourzending zijn voor de klant.

 Wij kunnen eventueel een waardevermindering in rekening brengen wanneer;
- een product is /producten zijn beschadigd, vlekken bevatten, gebruikt of incompleet zijn;
- een product is voorzien van een label en dit label is verwijderd.

 Een eventuele retourzending wordt pas verzonden NADAT de eventueel om te ruilen product(en) teruggezonden zijn, in bezit is van Design your stoma en een eventuele nieuwe factuur voor meerkosten is betaald.

  Heb je een Corsinel product besteld en de verzendoptie "rechtstreeks vanaf leverancier" gekozen dan dien je het product ook weer (op eigen kosten) retour te zenden aan de leverancier. Zie bijgevoegde pakbon voor de gegevens.

Design your stoma is een initiatief van Stichting Stomaatje die het voor andere stomadragers mogelijk wil maken om online tegen een zo goed mogelijke prijs accessoires voor hun stoma aan te kunnen schaffen. Wij zijn 100% vrijwilligers en hebben geen winstoogmerk, wij zijn afhankelijk van de inkoopsprijzen en de kosten die het atelier berekend om onze producten te vervaardigen. Wij besteden onze uiterste zorg om de bestelling zo goed mogelijk te laten verlopen.

Om misverstanden te voorkomen willen we toch enkele afspraken maken en voorwaarden scheppen:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin a vulputate massa, eu ullamcorper dui. Nullam eleifend felis fringilla lectus elementum, eget tincidunt erat dignissim.

Zie je teveel mooie producten, kun je niet kiezen? Weet je de maten niet van de ontvanger? Of twijfel je over de kleur van die ene leuke stomaband? Geef dan een kadobon, daarmee zit je altijd goed! Verkrijgbaar per email, printen en klaar!

Een bijzonder kado voor iedere stomadrager!

 

Bestellen