Niet maatwerk
Mocht het product niet naar wens zijn, dan kun je dit binnen 14 dagen aan ons aangeven via email. Vervolgens krijg je van ons de retourgegevens en heb je 14 dagen de tijd om het retour te zenden. Alleen in overleg en bij hygiëneproducten ALLEEN als de verzegeling niet is verbroken. Uiteraard in de originele verpakking (helemaal compleet!) terugsturen en ontvang je na ontvangst en onze beoordeling binnen 14 dagen je geld retour op jouw rekening.
Indien je het product retour naar ons wilt zenden, komen de kosten van de retour zending voor je eigen rekening. Wij nemen deze kosten voor onze rekening indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier te wijten is aan ons.
Voor lichaamsgedragen producten zoals de stomahoesjes en -banden, ondergoed en zwemkleding geldt i.v.m. de hygiëne uiteraard dat dit in een niet geopende verpakking en met een niet verbroken verzegeling behoort te zijn.
De verzegeling is verbroken als de verpakking is geopend. De woorden void zijn dan zichtbaar op de sealsticker.
Veel van onze producten zijn hygiëneproducten, te herkennen aan de sealsticker. Hierdoor kun je ze normaal gesproken niet passen en daarna omruilen omdat de zegel niet verbroken mag zijn. Met de ruilgarantie optie kan dat wel. Mits compleet, schoon, gepast over eigen ondergoed en in originele verpakking! De optie is bedoeld om te passen, niet om een dag of meerdere dagen te dragen. Je kunt, indien mogelijk, voor ruilgarantie kiezen zodra je het product gaat bestellen. Bij boxers, slips en sommige badkleding is een ruilgarantie niet mogelijk.
De kosten en risico van schade of zoekraken van de retourzending zijn voor de klant.
Wij kunnen eventueel een waardevermindering in rekening brengen wanneer;
- Het product beschadigd is
- Vlekken bevatten
- Vies ruikt
- Gebruikt is
- Gewassen is
- Incompleet is
- Een product is voorzien van een label en dit label is verwijderd.
Producten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden bieden we aan op de Stomamateriaalover website of Facebookgroep.
Een eventuele retourzending wordt pas verzonden NADAT de eventueel om te ruilen product(en) teruggezonden zijn, in bezit is van Design your stoma en een eventuele nieuwe factuur voor meerkosten is betaald.
Heb je een Corsinel of Hersubel breukband besteld die we niet zelf op voorraad hebben? (Bij alleen dit product - Geen combibestelling - heb je de verzendoptie "rechtstreeks vanaf leverancier") Dan dien je het product op eigen kosten retour te zenden aan de leverancier in Nederland. Stuur ons eerst een e-mail zodat je een retournummer van ons krijgt. Nadat een medewerker van de leverancier het product heeft beoordeeld en ons op de hoogte heeft gebracht, zal het bedrag teruggestort worden op je rekening of een andere maat worden toegezonden. Ze kunnen uit de verpakking gehaald worden om te passen (over eigen ondergoed).
Retourneren kan alleen indien de producten compleet, onbeschadigd, ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.
Maatwerk (afdeling op dit moment gesloten)
Een maatwerk bestelling kan niet meer worden geannuleerd of aangepast indien er al is betaald.
Indien de geleverde bestelling niet naar wens is zal er in overleg naar een passende oplossing worden gezocht. Het is maatwerk, dus er geldt geen 14 dagen bedenktermijn en er kan niet worden geruild of geretourneerd.
Indien het geleverde product qua maat of extra opties niet blijkt te kloppen doordat dit verkeerd aan ons is doorgegeven, kunnen er door ons (indien mogelijk) aanpassingen aan het bestelde product worden gedaan. De verzend- en aanpaskosten zijn daarbij voor de koper.
Indien je het product retour naar ons wilt zenden, komen de kosten van de retour zending voor je eigen rekening. Wij nemen deze kosten voor onze rekening indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier te wijten is aan ons.
Klachten dienen binnen 48 uur na levering schriftelijk (e-mail) aan ons kenbaar te worden gemaakt, met een duidelijke omschrijving, liefst met foto’s, van de klacht. Na het verstrijken van deze termijn wordt er aangenomen dat de goederen in goede staat zijn ontvangen en maken wij de administratie daarvan af.
Indien binnen 3 maanden na levering defecten aan het product ontstaan (defecten ontstaan door verkeerd gebruik, zelf aanpassingen hebben gedaan aan het product of het niet juist hanteren van de wasvoorschriften vallen niet onder de garantie), dien je ons hier zo spoedig mogelijk van in kennis te stellen zodat we in overleg kunnen kijken naar een oplossing.
Indien geleverd wordt aan het buitenland zijn kosten van verzending altijd voor rekening van de koper, ook bij vermaken uit coulance.