Voorwaarden standaard producten

 

Door uw bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat.

 

Alle op de website en op de bestelformulieren genoemde prijzen zijn in euro's, exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld of per e-mail overeengekomen. De prijzen zijn onder voorbehoud van druk en typefouten en gelden voor het lopende jaar. Voor verzending zijn meerdere keuzemogelijkheden waardoor de prijs pas in de factuur zichtbaar wordt. Eventuele aanbiedingen gelden niet voor al geplaatste bestellingen.

 

Bestellingen vanuit Nederland en België worden in behandeling genomen. Andere landen nemen we in principe niet in behandeling. Uitzondering maken wij voor mensen die Nederlands spreken en in het buitenland wonen. Ook hierbij is de levering op eigen risico en adviseren wij minimaal aangetekend te verzenden.

 

De kleuren van de artikelen proberen wij zo nauwkeurig mogelijk op de foto's te presenteren. Het kan echter voorkomen dat ze iets afwijken door bijvoorbeeld de kleurinstellingen en mogelijkheden van uw beeldscherm, de lichtinval etc.

 

Indien je de was instructies volgt dan gaat StomaHoesje minimaal 100 wasbeurten mee. De wettelijke garantie is 2 jaar op fabricagefouten en geldt niet voor slijtage door normaal gebruik. 

 

Mocht het product niet naar wens zijn, dan kun je dit binnen 14 dagen (in overleg!) terugsturen en ontvang je na ontvangst en onze beoordeling je geld retour op jouw rekening (de kosten van de verzending worden niet geretourneerd). Voor lichaams gedragen producten zoals de StomaHoesjes en banden geldt i.v.m. de hygiëne uiteraard dat dit wel in een niet geopende verpakking en met een niet verbroken verzegeling behoort zijn. De kosten van de retourzending zijn voor de klant.

 

Na ontvangst van je bestelling sturen we je een factuur per email toe. We trachten binnen 5 dagen na betaling de hoesjes naar het door jou opgegeven adres te hebben verzonden. Dit geldt alleen indien er uitsluitend standaard producten zijn besteld, indien er ook maatwerkproducten zijn besteld zal de levertijd van deze producten het uitgangspunt zijn.

 

Indien je ook maatwerkproducten besteld en je wilt graag dat deze apart worden verzonden van de standaard producten, kun je dit bij de bijzonderheden op het bestelformulier aangeven. Het betekent wel dubbele verzendkosten.  

 

Wij verzenden uw bestelling alleen na vooruitbetaling door middel van een bankoverschrijving naar NL 69 RABO 0118.5775.30 met vermelding van uw factuurnummer.

 

Bestellingen waarvan de betaling binnen 14 dagen niet binnen zijn, krijgen een mail waarin wordt bevestigd dat de betalingstermijn is verstreken en zal naar het opgegeven mailadres op het bestelformulier een mail worden verzonden dat de opdracht wordt geannuleerd indien binnen 7 dagen geen reactie of betaling is vernomen.

 

  De levertijd is geheel vrijblijvend en een streeftermijn, we behouden ons het recht dat een bestelling door overmacht* langer kan duren. Lukt het niet om uw bestelling binnen 30 dagen te kunnen leveren, zullen wij zo spoedig mogelijk bericht geven van het oponthoud en de verwachte levertijd. Indien het betreffende product niet (meer) leverbaar is zullen we u hiervan ook zo snel mogelijk op de hoogte stellen.

 * Onder overmacht wordt in het algemeen verstaan: alle onvoorziene omstandigheden ten gevolge waarvan nakoming redelijkerwijs niet van ons gevergd kan worden. Overmacht is ook aanwezig indien een toeleverancier ons niet of niet tijdig de benodigde materialen levert en indien het atelier, die ons product fabriceert, om welke reden dan ook vertraging oploopt waardoor wij ons product niet binnen de gestelde termijn kunnen leveren.

 

  PostNL is verplicht om een pakket tweemaal aan de deur aan te bieden. Bij verzekerd verzenden wordt het pakket alleen op het opgegeven adres bezorgd, dus niet bij de buren. De geadresseerde moet tekenen voor ontvangst.

 

  De verzending gebeurt voor risico van de koper. Design your stoma draagt zorg voor een veilige en discrete verpakking maar is niet aansprakelijk voor vertraging, schade, vermist raken of diefstal tijdens de verzending door Post NL/TNT post.

 

  We vergoeden geen zoekgeraakte bestellingen. Zodra uw bestelling binnen 48 uur niet bij u is aangeboden, geven wij u uiteraard de track&trace code door. Ook wij zullen alles wat binnen ons bereik ligt om te achterhalen waar de order zich kan bevinden en beklag hierover doen bij het postbedrijf. Zelf dient u hier ook achteraan te gaan.

 

  Bij pakketpost en brievenbuspost is de inhoud niet verzekerd tegen schade en diefstal. Het risico van schade of verlies tijdens verzending kan worden verminderd door de optie aangetekend pakketverzending te kiezen (vergoedt tot € 500,00). Dit raden we zeker aan bij grotere bestellingen!

 

  Wij doen ons uiterste best, ondanks dat wij puur uit vrijwilligers bestaan, een goed product te leveren, doch zijn niet aansprakelijk voor enigerlei schade in welke vorm dan ook, die het gevolg zou kunnen zijn van gebruik of de ongeschiktheid van het door ons geleverde product. Indien u twijfelt of onze producten voor u geschikt zijn kunt u dit het beste met uw stomaverpleegkundige overleggen.

 

  Design your stoma behoudt zich het recht voor om de leveringsvoorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen of aan te vullen.

 

  Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Stichting Stomaatje. Partijen zullen zich eerst tot het uiterste inspannen om tot een oplossing te komen, alvorens naar de rechter te gaan.